Swiss - ekonomickou třídou z Moskvy do Ženevy

Swiss.jpg

Nástupní letiště  

Letecká skupina Lufthansa zahrnuje také aerolinie Swiss a Austrian a je velmi silně zastoupena na moskevském letišti Domodědovo, které velmi často obsluhuje. Díky tomu jsem se mohl zaregistrovat 4 hodiny před plánovaným odletem poté, co jsem přiletěl z Novosibirsku. Registrace je trvale umístěna v samém centru velmi rušné registrační haly, takže označení a přehlednost prostoru jsou zde dobré.   

Zaměstnanci v registraci byli velmi vstřícní a působili optimisticky. Imigrační řízení je na letišti Domodědovo poměrně rychlé, i když se obejde bez úsměvů. Můj cestovní pas byl pečlivě zkoumán lupou a zaměstnanci se mezi sebou chvíli radili, než jsem dostal schvalovací razítko. Venkovní prostory kolem samotné přistávací plochy působí velmi nevstřícně, je zde málo místa, chodby s nízkým stropem a prodejny s jídlem jsou vmáčknuté, kde zbylo místo. Míst na sezení je velmi málo a k dispozici jen pár nabíjecích stanic.     

Nástup do letadla  

Nástup do letadla byl mimořádně rychlý a nenápadný. Žádné hlášení, prostě jsem vzhlédnul od notebooku - a uvědomil si, že téměř všichni cestující už nastoupili.  

Personál (převážně pocházející ze Ženevy) byl mimořádně přátelský už při nastupování a cestující zdravil bujarým „bonjour“. Všichni byli velmi pozorní a pomohli, kde bylo třeba.  

Letadlo a prostor pro cestující: ekonomická třída ve starším letadle A320 (asi 21 let).   

Příplatky za zavazadla: byl jsem v kategorii „L“ (Light fare), kde nejsou povolená (velká) registrovaná zavazadla. Hmotnostní limit je každopádně shovívavý, 8 kg u hlavního zavazadla a polovina toho za příruční zavazadlo (kabelka/malá taška/notebook).

Sedadlo: prostor pro cestující působí velmi čistě a moderně. Úzká kožená sedadla v řadě vypadají velmi dobře a jejich tmavě hnědá barva vyvolává dojem luxusu.

Prostor pro cestující a toalety: prostor je dobře udržovaný a čistý, k dispozici obvyklé 2 umývárny na konci prostoru pro cestující v ekonomické třídě.   

Dodržování času: nástup byl dokončen včas, a také časy odletu i přílety byly podle letového plánu.   

Jídlo a pití  

Jídelní servis u aerolinií Swiss v tomto sektoru je vynikající a poměrně originální. Začíná necelých 20 minut po vzlétnutí a je velmi rychlý. Každý cestující dostane bílou tvrdou krabičku, která vypadá jako pouzdro na psací potřeby, ohřátou housku a k tomu teplé jídlo. Balení je velmi vkusné a moderní. Krabička má tři oddělení: jedno na sýr a malé máslo, v hlavním byl čerstvý salát a v posledním kus koláče. Zapůsobila na mě především úhlednost a estetika balení.   

Co se týče teplého jídla, byl to slaný sýrový koláč (mírně ohřátý). Byl křehký, velmi máslový a evidentně připravený z velmi kvalitních surovin. Je vydatný, takže představuje velmi syté jídlo.

Aerolinie Swiss jsou ve svém cateringu o krok napřed, co se týče atraktivních krabiček na jídlo, úhledného designu a použití čerstvých, dobře vypadajících, a přitom jednoduchých ingrediencí. Kromě toho jsou nabízený drinky, např. gin s tonikem byl připravený z kvalitních značek a podávaný v miniaturních skleničkách; obsluha se omluvila, že nemá citron. Po jídle se opět nabízely drinky, ale nic už před samotným přistáním u Ženevského jezera (s horami na jedné straně a pastvinami na druhé). Každé jídlo bylo zakončeno kusem švýcarské čokolády.   

Zábava: přestože let trvá 3,5 hodiny, v letadle není systém PTV/AVOD. Místo toho na obrazovkách nad hlavami běžela nudná slideshow aerolinií Swiss.

Pohodlí: u kratšího letu, jako byl tento, nejsou žádné zvláštní výhody z hlediska pohodlí cestujících. Po jídle sice personál ztlumil světla, čímž vytvořil příjemnější prostředí, ale už nestáhl žaluzie na oknech.   

Personál

Služby na palubě byly vynikající. I když se personál někdy dotýkal hranice neprofesionálnosti (zpíváním při hudebním klipu v přední galerii před vzlétnutím), jinak během letu předvedl to nejlepší, co se týče příjemného a zábavného přístupu. Jednoznačně patrný byl silný týmový duch, zaměstnanci si při vydávání jídla vzájemně pomáhali a žertovali. Jejich pozitivní přístup byl nakažlivý, takže vše doprovázely široké upřímné úsměvy. Interakce se týkala i cestujících, se kterými personál rád pouštěl do konverzace. Na přivolávací tlačítka reagoval okamžitě.

Přílet  

Ženeva představuje alternativní centrum pro vybrané lety aerolinií Swiss. Z hlediska dopravy je zdejší letiště mnohem méně praktické než jiná a je nutné značné vzdálenosti ujít pěšky. Letiště se však může chlubit vynikajícím zařízením a dobrými přístupem zaměstnanců security.  

Závěr

Celkově mám s aeroliniemi Swiss dobrou zkušenost: catering během letu byl vynikající, což ještě podpořili velmi příjemní zaměstnanci. Prostor pro cestující je vybaven úzkými sedadly vedle sebe (podle evropského standardu), ale postrádá systém IFE, takže je potřeba si stažené programy do notebooku přinést s sebou. Mohu říct, že jsem za cenu letenky dostal velmi dobrou hodnotu.

 

Lastminute a akční letenky


Akční letenka s business class Vídeň - Kolombo za 50790 Kč

Využijte akční nabídku levných letek s Etihad Airways v business class. Letenky jsou dostupné od listopadu 2024 do května 2025. Cena je za cestu tam i zpět. Každý cestující má nárok na libovolný počet...
více…

Výprodej letenek Turecko, Bahrajn, Katar od 2 490 Kč

Toužíte po exotice s nádechem tajemného Orientu? Pak zbystřete! Pegasus Airlines právě spustily akci, která vám vyrazí dech. Z Bratislavy můžete nyní vyrazit do kouzelných destinací již od neuvěřitelných...
více…

Akční letenky z Prahy do Barcelony od 2600 Kč

Zpáteční letenky z Prahy do Barcelony jsou dostupné už od 2600 Kč. Letenky jsou dostupné na spoustu termínů od května  do října 2024.   Cena obsahuje: zpáteční letenka včetně všech...
více…